Bekkentherapie

bij zwangerschapsklachten

Bekkenproblemen ontstaan vaak tijdens of na een zwangerschap en bevalling. Als het bekken (de bekkengewrichten, de bekkenbodem, de lage rug en de heupen) niet goed functioneert kan het ongemakken of pijnlijke klachten tot gevolg hebben. De behandeling richt zich op drie verschillende aandachtsgebieden:

• Zwangerschapsbegeleiding
  • Bekkenbodemproblemen
  • Bekkenpijn of bekkeninstabiliteit

Wanneer heeft u baat bij bekkentherapie?

Enkele voorbeelden van klachten die een bekkenfysiotherapeut kan behandelen zijn:

• plasproblemen
  • pijn in de onderbuik, onderrug en/of in de bekkenbodem zelf
  • begeleiding voor en na operaties in de onderbuik
  • niet lang kunnen staan, lopen, fietsen, zitten of liggen
  • bekkenpijn ( in de periode rond en na de zwangerschap en bevalling)

Tijdens een uitgebreid intakegesprek bekijken we hoe we uw klachten kunnen verhelpen.

Rost Moves Mamas

Ben je zwanger, pas bevallen of heb je nog steeds klachten vanaf zwangerschap, bevalling of kraamtijd? Én heb je pijn in rug, bekken, rond het schaambot, de SI-gewrichten, het heiligbeen, de stuit, de bil of uitstralend in het bovenbeen? Het kan zijn dat de adviezen en de gratis app Rost Moves Mamas je al aardig kunnen helpen.

Deze app is de eerste in een serie apps die over dit onderwerp geproduceerd wordt door Rost Therapy. De eenvoudige houdingen en bewegingen die in de apps duidelijk worden weergegeven in foto’s helpen je om bekken- en rugklachten te voorkomen of te verlichten. De tips in deze app zijn aanvullingen op het informatieve boek  “Bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap” van Cecile Röst.

De informatie van deze app is ontwikkeld en getest door vele vrouwen in binnen- en buitenland: zwangeren, patiënten, therapeuten, zwangerschapsdocenten. Wetenschappelijk onderzoek ondersteunt de theorie achter de houdingen en bewegingen die in deze app worden getoond.

De app Rost Moves Mamas is gratis te downloaden voor:

Onze fysiotherapeuten

Miriam Donders